„Krówki, gwiazdy i Kopernik”… czyli wycieczka klas VI i V do Dobrego Miasta i Olsztyna.

11 X 2019 klasy VI i V wraz z wychowawcami brały udział w wycieczce po Warmii. Celem wyjazdu był Skansen Miejski w Dobrym Mieście, gdzie uczniowie zwiedzili zabytkowe kamieniczki oraz warsztaty pracy szewca, piekarza, krawca, fotografa i fryzjera sprzed 150 lat. Weszliśmy do Baszty Bociana, która była jedną z wielu budowli obronnych miasta w zamierzchłych czasach.

Odwiedziliśmy sklep firmowy Zakładów Przemysłu Cukierniczego „Jutrzenka”, zakładu o wieloletniej tradycji w produkcji „Krówek”, „Śliwek w czekoladzie” i „Irysków”.

Następnie udaliśmy się do Olsztyna. W Planetarium odbyliśmy kosmiczną wędrówkę po niebie, a pan astronom wyjaśnił nam i pokazał na kopule skutki ruchów Ziemi, zobaczyliśmy gwiazdozbiory nieboskłonu oraz pozorne drogi gwiazd.

Po lekcji astronomii udaliśmy się do olsztyńskiego zamku, gdzie mieści się Muzeum Warmii i Mazur. Wraz z panią przewodnik poznaliśmy bliżej postać Mikołaja Kopernika, przyrządy astronomiczne z jakich korzystał uczony i jego Teorię Heliocentryczną. Pożegnaliśmy się z Mikołajem Kopernikiem aby zwiedzić Stare Miasto w Olsztynie. Wstąpiliśmy do Mc Donald i wróciliśmy do Rodowa.

Wycieczkę zorganizował nauczyciel geografii.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.