Wycieczka do Tczewa.

6 czerwca dzieci z edukacji wczesnoszkolnej udały się na całodniową wycieczkę rekreacyjną.

Najpierw przybyliśmy do największego muzeum rzeki w Polsce – Muzeum Wisły w Tczewie. Pani przewodnik oprowadziła nas przez studyjny magazyn Centrum Konserwacji Wraków Statków, w którym mogliśmy obejrzeć zabytkowe łodzie oraz ich fragmenty pochodzące z całej Polski i Afryki oraz kolekcję kajaków. Dowiedzieliśmy się, kim był „wilk morski”, co to jest „rufa, koja, pokład”, do czego służyła kotwica.

Z antresoli pracowni mogliśmy oglądać kolejne etapy rekonstrukcji wydobytych z dna morskiego statków.

Podczas zwiedzania wystawy poznaliśmy wpływ bliskości Wisły na rozwój kulturalny i gospodarczy Żuław oraz innych regionów naszego kraju, a także zobaczyliśmy, jak ważnym elementem handlu i gospodarki w dawnych czasach była droga śródlądowa – rzeka Wisła.

Następnie pani przewodnik przeprowadziła z dziećmi zajęcia – otrzymały one karty pracy ze zdjęciem Opty jachtu, na którym Leonid Teliga samotnie opłynął kulę ziemską. W czasie zajęć wszyscy dowiedzieliśmy się, w jaki sposób należy ewakuować się z tonącego statku oraz jakie rzeczy należy z sobą zabrać. Ponadto nauczyliśmy się wiązać węzeł żeglarski oraz śpiewaliśmy szanty.

Z bagażem nowej wiedzy wyruszyliśmy w dalszą drogę. Z Tczewa udaliśmy się do Godziszewa, gdzie w Zagrodzie Kociewskiej czekało nas mnóstwo atrakcji, a przede wszystkim relaks i dobra zabawa. Po kilku godzinach spędzonych na świeżym powietrzu wszyscy z apetytem zjedli posiłek w Mac’Donalds.

Zmęczeni, ale w świetnych humorach wróciliśmy bardzo późnym popołudniem do Rodowa, skąd udaliśmy się do swoich domów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.